środa, 20 lipca 2011

Muffinowy zawrót głowy :)


Witam!!


Świeżutkie, jeszcze gorące wyjęte z piekarnika. Aż trudno jest mi czekać aż wystygną. Moje ulubione i na okrągło pieczone Muffiny zzz herbatą earl gray(przepis zapożyczony z internetu)
Wiem, że muffiny można przyrządzać na 1500 sposobów, ale ja jak na razie tymi nie mogę się najeść :)


jak widać potrzeba matką pomysłów, z braku dostatecznej ilości papilotek musiał mi wystarczyć papier do pieczenia, ale i tak uważam, że i w nim wyglądają dość elegancko:)


chciałam mieć więcej muffinek i dla tego takie 'nie wyrośnięte' są bo więcej znaczy mniej w papilotkach :)


Przepis:
składniki na 12 babeczek (ja wszystko podwoiłam):
2 szkl. mąki pszennej
2/3 szkl. cukru pudru
2 łyzeczki proszku do pieczenia
1/4 łyzeczki sody
1/4 łyzeczki soli
2 torebki herbaty earl gray
1/2 tabliczki posiekanej białej czekolady
1/2 tabliczki mlecznej czekolady
1/2 szkl. maślanki może być jogurt naturalny lub śmietana
2 duze jajka
1 łyzeczka ekstraktu z wanilii (ja użyłam zapachu waniliowego 1łyżka stołowa)
115 g roztopionego i ostudzonego masła


suche składniki mieszamy razem: mąkę przesiewamy + cukier+ proszek, soda sól+ czekolada biała i mleczna
mokre mieszamy oddzielnie od suchych: ostudzone masło + jajka + wanilia+ herbata wysypana z torebki z zaparzona ok 2 łyżkami stołowymi wrzątku+ maślanka

mokre składniki wlewamy do suchych i mieszamy łyżką tylko do połączenia składników
nakładamy 3/4 pojemności foremki
170 st temp i pieczemy 15/20min trzeba spr patyczkiem czy już jest upieczone


smacznego


.biemi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...